Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://wellcomp.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról:

https://www.wellcomp/aszf

Definíciók

  • Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
  • Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
  • Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó számára szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

1. Szolgáltató adatai

Név: WELLCOMP.HU Kft.

Székhely / panaszügyintézés: 9086 Töltéstava, Virág utca 2/A

Kapcsolattartás: info@wellcomp.hu

Cégjegyzékszám: 59133391

Adószám: 90010668-1-28

Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék

Telefonszám: +36 70 317 6680

Szerződés nyelve: magyar

Tárhely-szolgáltató:

RackForest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Zrt.

1132 Budapest, Victor Hugo utca 11., 5. emelet

Tel.: +36 1 211 0044

E-mail: info@rackforest.hu

Web: https://rackforest.hu/

2. Alapvető rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A jelen ÁSZF 2025. december 05. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált vagy korábban vásárló Felhasználókat e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak részletei és tartalmai tekintetében. Tilos a tartalmak letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve a jelen dokumentumot és az adatkezelési tájékoztatót).

Szolgáltató nem vállal felelősséget más, általa nem üzemeltetett weboldalakon közzétett termékek adásvételével kapcsolatban.

3. Regisztráció / vásárlás

  • A valótlan adatokkal kötött szerződést a jogosult fél megtámadhatja, és az a megkötés időpontjától érvénytelen lehet, vagy egy leplezett szerződés alapján kell megítélni a jogokat.
  • A Szolgáltató nem felel a pontatlan adatok miatti késedelemért, de az egyeztetés után javítható a rendelés.
  • Szolgáltató nem felel a jelszó elfelejtéséből adódó károkért, ha a hozzáférés nem a Szolgáltató hibájából lett illetéktelenek számára hozzáférhető.

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre és árai

A webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) is rendelhetők termékek. Az árak forintban, bruttó értendők, nem tartalmazzák a szállítási és fizetési költségeket. Külön csomagolási költség csak speciális csomagolás esetén kerül felszámításra.

A webshop részletesen feltünteti a termék nevét, leírását és fotóját.

Akciós ár bevezetésekor Szolgáltató teljes körű tájékoztatást nyújt, betartva a 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM rendelet szabályait.

Hibás áron megadott rendelés esetén Szolgáltató visszautasíthatja a megrendelést, vagy felajánlhatja a helyes árat; Felhasználó ekkor dönthet a megrendelés fenntartásáról vagy lemondásáról.

Hibás árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár
  • 1 Ft-os ár
  • az akciós ár, ami nem felel meg a feltüntetett kedvezménynek

A szerződés akkor jön létre, ha a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejezték. Ha nincs ilyen nyilatkozat, nincs érvényes szerződés.

5. Rendelés menete

  • Felhasználó regisztrált vagy vendégként is vásárolhat.
  • Beállítja a kívánt mennyiséget és kosárba helyezi a termékeket.
  • Ha szükséges, törölheti a kosár tartalmát vagy módosíthatja a mennyiséget.
  • Kitölti a szállítási címet és kiválasztja a fizetési/szállítási módot.

Fizetési módok:

Személyes átvétel: Készpénzben a megjelölt helyszínen (H-P 10:00-18:00, Sz-V zárva).

Fizetés utánvétellel: A futárnak vagy csomagponton készpénzben vagy bankkártyával.

Átutalással: A visszaigazoló e-mailben szereplő bankszámlára 3 napon belül.

Online bankkártyával: Biztonságos fizetési rendszer használata.

Bankkártyás fizetés XYZXYZnal: A XYZXYZ Payment Zrt. kezeli a bankkártya adatokat, engedélyszám: H-EN-I-1064/2013.

Szállítási költségek (bruttó):

  • Fáma futár házhoz: 2.500 Ft
  • GLS futár házhoz: 3.490 Ft
  • PostaPont: 3.500 Ft

Utánvét esetén minden alkalommal 3.000 Ft utánvét kezelési díj.

Hibák esetén Szolgáltató fenntartja a jogot az adatok korrekciójára; erről azonnal tájékoztatja a vevőt, aki megerősítheti vagy elállhat.

A fizetendő végösszeg a visszaigazolásban szereplő költségekkel együtt értendő. A csomagot a kézbesítéskor érdemes ellenőrizni (Ptk. 6:127. §); sérülés esetén nem kötelező átvenni.

A „megrendelem” gombra kattintás előtt ellenőrizhetőek az adatok és megjegyzést lehet küldeni.

Megrendeléssel Felhasználó tudomásul veszi a fizetési kötelezettséget. Az adatbeviteli hibák a rendelés lezárása előtt javíthatók, beleértve a kosár módosítását, törlését.

A megrendelés elküldése után automatikus visszaigazolás érkezik; ha 48 órán belül nem, akkor a kötöttség megszűnik. A visszaigazolás akkor tekinthető beérkezettnek, ha hozzáférhető Felhasználó számára.

Az automata visszaigazolás nem hoz létre szerződést; a szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a részletekről és teljesítés várható időpontjáról.

6. Megrendelések feldolgozása és teljesítés

  • A feldolgozás beérkezési sorrendben, munkanapokon történik; munkaidőn kívüli rendelések a következő nap kerülnek feldolgozásra.
  • A Szolgáltató elektronikus úton visszaigazolja a teljesítés időpontját.
  • Általános teljesítési határidő: 2 munkanapon belül.
  • A Felhasználó köteles fizetni és átvenni a terméket.
  • Kárveszély a fogyasztó esetén a termék átvételénél, a fuvarozó megbízásakor a vevőre száll át.
  • Késedelem esetén póthatáridő kijelölhető, ennek eredménytelen lejárta után elállás lehetséges.
  • Ha a Szolgáltató a teljesítést megtagadja, vagy a szerződésben rögzített időben kellett volna teljesítenie, a Felhasználó elállhat.
  • A késedelem esetén a fogyasztónak nem kell bizonyítania az érdeksérelem megszűnését, ha a teljesítési idő meghatározott és nem teljesült.

Ha a termék nem áll rendelkezésre, Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Felhasználót, visszatéríti az összeget, és biztosítja egyéb jogainak érvényesítését.

Ha a Felhasználó nem veszi át a terméket, szerződésszegést követ el, és Szolgáltató a tárolási és szállítási költséget érvényesítheti. Ebben az esetben jogi költség is a Felhasználót terheli.

7. Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve és a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztó indokolás nélküli elállási joggal rendelkezik.

A fogyasztó az elállást a termék átvételétől vagy a szolgáltatás szerződéskötésétől számított 14 napon belül gyakorolhatja. Ha Szolgáltató nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettséget, a határidő 12 hónappal meghosszabbodik; később történő tájékoztatás esetén újabb 14 nap áll rendelkezésre.

Az elállást egyértelmű nyilatkozattal vagy a rendelet mellékletében található minta alapján lehet jelezni. Az elállási idő a termékátvétel napjától számított 14 nap.

A termék visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli, Szolgáltató más költséget nem számít fel. Nem illeti meg elállási jog például egyedi gyártás, romlandó áru, zárt csomagolású egészségügyi termék, digitális tartalom már megkezdett teljesítése esetén.

A fogyasztónak a termék használatából eredő értékcsökkenésért kell felelnie, ha az meghaladja a tulajdonságok megismeréséhez szükséges használatot.

A távollevők között kötött szerződéstől Szolgáltató a visszatérítést 14 napon belül teljesíti, az eredeti fizetési móddal, további többletköltség nélkül.

A fogyasztó köteles az árut 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni, amennyiben az írásbeli elállás megtörtént. A határidő betartottnak minősül, ha a terméket időben feladta.

A fogyasztó elállását írásban, telefonon vagy személyesen jelezheti; a postára adás időpontját vesszük figyelembe az írásos jelzésnél.

A fogyasztó nem viseli az elállással kapcsolatos költségeket, ha Szolgáltató nem tett eleget tájékoztatási kötelezettségének, vagy a digitális tartalom teljesítését előzetesen engedélyezte anélkül, hogy tudomásul vette volna jogainak megszűnését.

Több termék esetén minden tétel vonatkozásában külön kell számolni az utolsó átvételtől számított 14 napot.

8. Jótállás, Szavatosság

Szolgáltató hibás teljesítés esetén kellékszavatossági és jótállási kötelezettséget vállal, a feltételeket a Polgári Törvénykönyv szabályai határozzák meg. A fogyasztói szerződésben tett fogyasztói hátrányos kikötés semmis.

A fogyasztó a kellékszavatosság vagy termékszavatosság alapján választása szerint kérheti a kijavítást, kicserélést, ellenszolgáltatás leszállítását vagy elállást. Ugyanakkor a választott jogról áttérhet másikra, az átállás költségeit viseli, ha azok indokolatlanok.

A fogyasztó jogosult az ellenszolgáltatás részbeni vagy teljes visszatartására is, amennyiben a vállalkozás nem teljesít szerződésszerűen.

Kellékszavatossági igényt a hibának a felismeréstől számított 2 hónapon belül kell jelezni; a szerződés teljesítésétől számított 2 év (használt termékeknél 1 év) alatt érvényesíthető. Digitális tartalom esetén a hiba a teljesítés időpontjától számított két éven belül következik be.

A fogyasztónak az áru kijavítása vagy cseréje érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania a hibás terméket, és a kicserélt termék visszavételét a vállalkozás költségére kell biztosítania.

A termékszavatossági igényhez a fogyasztónak kell bizonyítani a hiba meglétét a forgalomba hozatal pillanatában; a fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti a követeléseit.

Jótállás esetén a Szolgáltató felsorolt időtartamokra (10 000 és 250 000 Ft közötti 2 év, 250 000 Ft feletti 3 év) vállal kötelezettséget, amely a termék átadásától vagy üzembe helyezésétől kezdődik. A fogyasztó a kijavítást vagy cserét közvetlenül is kérheti a Szolgáltató telephelyein vagy javítószolgálatainál.

Ha a fogyasztási cikk nem javítható, Szolgáltató 8 napon belül cseréli vagy visszatéríti a vételárat. A harmadik javítás után ismételt meghibásodás esetén ugyancsak 8 napon belül kell cserélni vagy visszatéríteni. Ha a kijavítás 30 napon belül nem történik meg, 8 napon belül kicserélhető vagy visszatéríthető.

A kötelező jótállás alól a Szolgáltató akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett. Nem jár jótállás szakmai elvárható élettartamon túli termékekre, vagy ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatból keletkezett.

Ha a fogyasztó a termék hibáját a vásárlástól számított három napon belül jelzi, Szolgáltató köteles kicserélni a terméket, amennyiben a meghibásodás akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

A jótállás gyakorlása speciális követelményeket támaszthat (például időszakos felülvizsgálat), ha azok arányosak és szükségesek a biztonságos üzemeltetéshez.

A kötelező jótállás alá tartozó termékek listája: 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet.

9. Szavatossági igény esetén történő eljárás

A 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szerint a fogyasztói szerződés keretében a felek nem térhetnek el a rendelet alapelveitől a fogyasztó hátrányára. A fogyasztó köteles bizonyítani a szerződés megkötését (számla vagy nyugta).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik. Szolgáltató köteles jegyzőkönyvet felvenni a bejelentett igényekről, aminek másolatát haladéktalanul a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha az igény teljesíthetőségéről nem tud nyilatkozni, öt munkanapon belül kell igazolható módon értesíteni a fogyasztót, beleértve az elutasítás indokát és a békéltető testülethez fordulás lehetőségét.

A jegyzőkönyvet három évig kell megőrizni. A kijavítást vagy cserét lehetőleg 15 napon belül kell elvégezni; hosszabb idő esetén tájékoztatni kell a fogyasztót az időtartamról.

10. Vegyes rendelkezések

  • Szolgáltató közreműködőt igénybe vehet, annak jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.
  • Ha a Szabályzat része érvénytelenné válik, a többi rész érvényességét nem érinti.
  • Jogok elmulasztása nem jelenti lemondást, kivéve, ha írásban kifejezetten rögzítették.
  • Vitás ügyeket a felek békés úton próbálják rendezni.
  • Az irányadó jog a magyar jog; fogyasztó esetén az alperes lakóhelye szerinti bíróság illetékes.
  • Szolgáltató nem alkalmaz eltérő hozzáférési vagy fizetési feltételeket az állampolgárság vagy lakóhely alapján.
  • Szolgáltató megfelel az EU-s területi alapú korlátozások elleni rendeleteknek.

11. Panaszkezelés rendje

Szolgáltató célja a megfelelő minőségű teljesítés. A fogyasztó szóban vagy írásban tehet panaszt. Szóbeli panasz azonnal kivizsgálásra kerül, vagy jegyzőkönyvet vesznek fel.

A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztó részére át kell adni, telefonos panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg. A panasz telefonos azonosítószámot kap.

A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a fogyasztó adatait, panasz részleteit, bizonyítékokat, a vállalkozás álláspontját, aláírásokat és figyelmeztetést.

Ha a fogyasztó nem adja meg a szükséges adatokat, az e pontok alkalmazását mellőzni lehet.

Írásbeli panaszt 30 napon belül érdemben meg kell válaszolni, ellenkező esetben a hatóság által meghatározott más határidő érvényes. Ha elektronikus űrlap érkezik, a beérkezést haladéktalanul vissza kell igazolni.

A panaszokat és válaszokat három évig meg kell őrizni. Az elutasítás esetén írásban tájékoztatni kell a fogyasztót a hatósági vagy békéltető testület elérhetőségéről, valamint, hogy történt-e általános alávetési nyilatkozat.

Az ismételt, azonos tartalmú panasz kivizsgálása mellőzhető. Panasza esetén fogyasztó a kormányhivatalhoz fordulhat (https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok).

Békéltető testületek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: (1) 488-2131

Fax: (1) 488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefon: (72) 507-154 / (20) 283-3422

Fax: (72) 507-152

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu, kerelem@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: (46) 501-091 / 501-871

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: (62) 554-250/118

Fax: (62) 426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefon: (22) 510-310

Fax: (22) 510-312

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu, fmkik@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: (96) 520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap: https://gymsmkik.hu/bekelteto

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: (52) 500-710 / 500-745

Fax: (52) 500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: https://www.hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefon: +36 1 792 7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

A békéltető testület célja a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése, egyezség hiányában döntést hoz, amely kötelezést vagy ajánlást tartalmazhat.

Online határon átnyúló jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által kijelölt kamara békéltető testülete illetékes. Szolgáltató együttműködési kötelezettsége kiterjed a válaszirat megküldésére és az egyezség létrehozására feljogosított képviselő biztosítására.

Sikertelen békéltető eljárás esetén a fogyasztó bírósághoz fordulhat. A keresetlevél tartalmazza az eljáró bíróságot, felek adatait, jogalapot, bizonyítékokat, és hatáskör/illetékesség alapját.

12. Szerzői jogok

A https://wellcomp.hu weboldal szerzői jogi mű, annak tartalmát csak a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehet többszörözni, újra közzétenni vagy felhasználni – kivéve az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót.

Az oldal tartalmát csak hivatkozással lehet átvétel esetén is felhasználni. Szolgáltató fenntartja jogait a szolgáltatás összes elemére, domain neveire, reklámfelületeire.

Tilos az oldal adaptációja, visszafejtése, felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen létrehozása, vagy olyan alkalmazás használata, amely módosítja vagy indexeli az oldalt.

A WELLCOMP.HU név szerzői jogi védelem alatt áll; felhasználása kizárólag a Szolgáltató írásos engedélyével történhet.

Jogosulatlan használat esetén kötbér vonatkozik: képenként bruttó 60 000 Ft, szavanként bruttó 20 000 Ft, illetve 40 000 Ft/nap. Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz a jogsértővel szemben.

13. Adatvédelem

Az adatkezelési tájékoztató elérhető: https://wellcomp.hu/adatvedelem

Győr, 2025. december 05.

Elállási nyilatkozat minta

(Csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: WELLCOMP.HU Kft., 9086 Töltéstava, Virág utca 2/A, info@wellcomp.hu, +36 70 317 6680

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

Megrendelés időpontja / átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (írásbeli értesítés esetén):

Dátum: